AllSaints to brytyjski sprzedawca odzieży z siedzibą w Londynie w Wielkiej Brytanii. AllSaints sprzedaje odzież męską, damską, obuwie i akcesoria w 279 sklepach i zatrudnia około 2400 pracowników w 27 krajach i regionach, w tym w Wielkiej Brytanii, Francji, Irlandii, USA, Kanadzie, Rosji, Korei Południowej i Chinach. Właścicielem przedsiębiorstwa jest Lion Capital LLP.
Historia Założenie (1994–98)
Firma AllSaints została założona w 1994 roku przez Stuarta Trevora i Kait Bolongaro, który był oryginalnym projektantem odzieży damskiej w AllSaints i który później założył Bolongaro Trevor. AllSaints rozpoczęło swoją działalność jako hurtowa marka odzieży męskiej, która sprzedawała wyłącznie wysokiej klasy detalistom, takim jak Harvey Nichols i Harrods. Firma została nazwana na cześć pseudonimu Stuarta Trevora, „Święty”, od jego inicjałów „ST” i All Saints Road w Notting Hill w Londynie, gdzie spędzał większość czasu. Pierwszy samodzielny Sklep AllSaints został otwarty w Foubert Place przy Carnaby Street w Londynie w Dzień Wszystkich Świętych w 1997 roku. Pierwsza kolekcja odzieży damskiej firmy pojawiła się w następnym roku w 1998 roku. Wzrost i ekspansja (1999–2018) Do połowy 2004 r. AllSaints rozszerzył się do 10 sklepów w Wielkiej Brytanii. Od połowy 2004 r. Do końca 2005 r. Finansista mody Kevin Stanford, współzałożyciel sieci odzieży damskiej Karen Millen, wykupił każdego z partnerów AllSaints oprócz Stuarta Trevora, uzyskując tym samym większościowy pakiet udziałów w firmie. W grudniu 2005 r. Stanford kupił również udziały Trevora w firmie. W 2006 r. AllSaints sprzedał 35% udziałów w firmie islandzkiej firmie inwestycyjnej Baugur Group, a Kevin Stanford pozostał większościowym udziałowcem. Pod koniec 2006 r. Firma uruchomiła stronę internetową handlu elektronicznego. Sklep AllSaints w Cosmopolitan of Las Vegas w Las Vegas w stanie Nevada W latach 2009-2010 AllSaints szybko rozszerzył się na cały świat, uruchamiając witrynę e-commerce dla USA i otwierając swój pierwszy sklep w USA w Nowym Jorku. Następnie firma AllSaints otworzyła sklepy w całych Stanach Zjednoczonych; w tym w Bostonie, Los Angeles, San Francisco, Miami, Waszyngtonie, Santa Monica, Seattle i Chicago. Do 2010 roku koszt ekspansji w Ameryce Północnej wyniósł 43 miliony funtów. Obecnie około połowa przychodów pochodzi z zagranicy. W 2016 roku AllSaints otworzył swoje pierwsze sklepy we Włoszech, Turcji, Chile, Peru i Katarze. Tajwan i Dubaj. W październiku 2018 AllSaints nawiązał współpracę z Revlon, aby wypuścić swoją pierwszą linię zapachów, w tym Metal Wave, Incense City i Sunset Riot.
Przejęcie przez Lion Capital (2011–12)
W kwietniu 2011 r., Z powodu gwałtownej ekspansji i upadku islandzkiej firmy inwestycyjnej Baugur Group, All Saints miał 53 miliony funtów długu i był na krawędzi upadku. W maju 2011 r., Powołując się na międzynarodowy potencjał AllSaints i obecność w Internecie, Lion Capital LLP, brytyjska firma private equity kierowana przez Lyndona Leę, połączyła się z Goode Partners w celu zakupu 76% udziałów w AllSaints Spitalfields za 105 milionów funtów. Lion Capital skutecznie uratował AllSaints przed upadkiem, który spowodowałby utratę 3000 miejsc pracy. Firma zaczęła odgrywać aktywną rolę w codziennym zarządzaniu i zatrudniła 8 nowych dyrektorów najwyższego szczebla do zarządzania firmą. W 2012 roku Wil Beedle, były dyrektor ds. Projektowania męskiego, został mianowany dyrektorem kreatywnym nadzorującym projekt i wizję kreatywną dla wszystkich kategorii produktów.
W marcu 2012 r. Goode Partners sprzedał swój 11% udział Lion Capital, a także kolejne 11%, które posiadał wraz z innymi współinwestorami.
Kierownictwo Williama Kim (2012-2018)
W 2012 roku Lion Capital zatrudnił Williama Kima, weterana branży, którego kariera obejmowała kilka lat w Gucci Group, a ostatnio w Burberry, na stanowisko dyrektora generalnego. Pod przewodnictwem dyrektora generalnego Williama Kima firma odwróciła swoje fortuny, odnotowując wzrost przychodów o 6% do 231,1 mln GBP w roku poprzedzającym 31 stycznia 2015 r. Oraz wzrost EBITDA o 41% do 24,4 mln GBP w tym samym okresie.
Kim był odpowiedzialny za ekspansję firmy w Azji, gdzie skoncentrował się na sektorze detalicznym na lotniskach. Kadencja Kim na stanowisku dyrektora generalnego sprawiła, że firma zwiększyła swoją koncentrację na cyfrowym handlu detalicznym dzięki uruchomieniu AllSaints.com.
Kim opuścił AllSaints w 2018 roku, aby zostać szefem inwestycji cyfrowych w firmie macierzystej Lion Capital.
Peter Wood przywództwo (2018-obecnie)
Peter Wood był zatrudniony przez AllSaints od 2010 r., Zajmując szereg stanowisk, takich jak dyrektor finansowy, dyrektor operacyjny i tymczasowy dyrektor generalny, zanim został dyrektorem generalnym w 2018 r. W roku do lutego 2019 r. Przychody AllSaints wzrosły do 331 mln GBP. Firma Wood rozwinęła działalność w trzech obszarach: zwiększone inwestycje w odzież podstawową, ekspansja na marketing w mediach cyfrowych i społecznościowych (w tym korzystanie z personelu AllSaints jako adwokatów online) oraz rozwój oferty hurtowej, koncesji, franczyzy i licencji.
Po pandemii koronawirusa w 2020 r. AllSaints w lipcu 2020 r. Podjęło “ Dobrowolne porozumienie firmowe ”, aby przenieść większość swoich sklepów w Wielkiej Brytanii i Ameryce Północnej na czynsze oparte na obrotach. W oświadczeniu firma stwierdziła, że ma to na celu „zapewnienie długoterminowej rentowności” przedsiębiorstwa
Ponad połowę stanowisk na szczeblu zarządu w AllSaints zajmują kobiety, a od trzech lat firma nie odnotowuje mediany różnicy w wynagrodzeniach kobiet i mężczyzn.
Produkty i estetyka
AllSaints sprzedaje odzież męską, damską, obuwie i akcesoria za pośrednictwem swoich domów towarowych, samodzielnych sklepów detalicznych i strony internetowej. Marka wprowadziła na rynek swoją pierwszą kompleksową linię torebek „The Capital Collection” we wrześniu 2015 r.
W kulturze popularnej
AllSaints ma związek z kulturą popularną od czasu swojego powstania w 1994 roku, kiedy to został nazwany na cześć słynnej londyńskiej ulicy (All Saints Road w Notting Hill). Młode amerykańskie i brytyjskie gwiazdy są widziane i fotografowane w ubraniach AllSaints na imprezy i wchodzące lub wychodzące ze sklepów AllSaints.
Muzyka
Jak dotąd, najsilniejszym związkiem firmy był przemysł muzyczny, w którym współpracowali z wieloma uznanymi zespołami muzycznymi, w tym: Kings of Leon, Blonde Redhead i Dum Dum Girls. AllSaints organizuje serię występów muzycznych na żywo w Los Angeles zatytułowanych „The LA Sessions”, w tym artystów z całego świata, takich jak OneRepublic, Echosmith i Mikky Ekko.
W 2010 roku angielski raper Tinie Tempah wydał singiel zatytułowany „Frisky”, który znalazł się na 2. miejscu listy brytyjskich singli i wspomniał o marce w jednym z tekstów: „Myślę, że znalazłem zwycięzcę bez pierścienia wokół jej palca. Jej. sukienka od AllSaints, ale myślę, że znalazłem grzesznika ”. W 2013 roku Justin Timberlake wydał singiel zatytułowany „Suit & Tie” z udziałem Jay-Z, w którym Jay-Z wspomniał również o marce w tekście: „Tom Ford smokingi bez powodu. AllSaints dla mojego anioła. Alexander Wang też”.
Aktywizm i filantropia
Oprócz muzyki AllSaints jest również aktywny w sprawach społecznych i służbie publicznej. Latem 2011 r. Firma nawiązała długoterminową współpracę z organizacją Not For Sale i uruchomiła linię T-shirtów, której zyski przeznaczane są na zwalczanie handlu ludźmi. Później tego samego roku AllSaints wydał krótki film dokumentalny zatytułowany Voices of the Cloth, mający na celu promowanie brytyjskiego projektowania i produkcji. Firma obecnie sponsoruje osiem stypendiów w zakresie MSc International Fashion Marketing na Glasgow Caledonian University w Londynie. AllSaints jest członkiem Better Cotton Initiative iw 2020 r. Dołączył do zobowiązania klimatycznego British Retail Consortium dotyczącego ograniczenia emisji do zera netto do 2040 r.
Dodaj komentarz