DARMOWA DOSTAWA I BEZPŁATNY ZWROT

Historia Marki – Mango firma odzieżowa

W dzisiejszych czasach rynek odzieży jest bardzo konkurencyjny, a na całym świecie wyrosło tysiące marek. Bez wątpienia Mango firma odzieżowa jest właśnie jedną z nich.

„Aby być obecnym we wszystkich miastach na świecie”, to jasno określona misja, która towarzyszy marce Mango od 36 lat. Popyt na tą hiszpańską firmę rozprzestrzenił się po całym świecie, gdyż niewątpliwie ma na uwadze najnowsze projekty, preferencje klientów, zainteresowania, pory roku i nadchodzące trendy, przy wprowadzaniu kolejnych produktów na rynek.

Wspaniała historia – Mango firma odzieżowa

Dwaj tureccy bracia, Isak Andic i Nahman Andic, założyciele Mango firma odzieżowa (znanego również jako MNG), otworzyli swój pierwszy sklep w Barcelonie w 1984 roku. Rok później firma miała pięć punktów sprzedaży. To, co początkowo było małym zespołem, zaczęło się stopniowo rozrastać.

Pod koniec 1988 roku firma miała już 13 punktów sprzedaży w całej Hiszpanii. Zaledwie w 4 lata, w 1992 roku, Mango podjęło pierwszą próbę ekspansji poza rynek krajowy, otwierając dwa sklepy w Portugalii. Firma ma obecnie ponad 2700 sklepów w 110 krajach.

Jednak obecnie 60 procent sklepów Mango firmy odzieżowej jest franczyzowych, a 40 procent należy do nich. Obecnie zatrudnia ponad 15 000 pracowników, w tym 70% kobiet, z czego 1800 pracuje w Hangar Design Center, największym centrum projektowym w Europie i jego siedzibie. Andic wybrał nazwę „Mango” po skosztowaniu tego owocu podczas podróży na Filipiny. Ciekawe jest to, że wyraz ten wymawia się tak samo w każdym języku.

  • Mango - Sweter ADALIO czarny 87012008
    99,99

    Sweter z kolekcji Mango. Model z okrągłym dekoltem, wykonany z cienkiej dzianiny. – Prosty fason. – Okrągły dekolt. – Raglanowy rękaw. – Długi rękaw. – Cienka, elastyczna dzianina. – Wykończenie ze ściągacza. Skład: 65 % Poliester, 35 % Wiskoza ID produktu: 5891-SWD01G Kod producenta: 87012008 Czy spodobał Ci się ten…

  • Mango - Torebka Leeds czarny 77010055
    69,99

    Mała torebka z kolekcji Mango. Model zapinany wykonany ze skóry ekologicznej. Informujemy, że wszystkie dostępne w sprzedaży akcesoria Mango mogą występować w dwóch wariantach: z oznaczeniem “MANGO” albo “MNG”, zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz produktu. Obydwie nazwy są znakami towarowymi zarejestrowanymi na rzecz producenta i są przez niego stosowane…

  • Mango - Pasek WILD brązowy 87050059
    99,99

    Pasek z kolekcji Mango. Model wykonany z imitacji skóry. – Szerokość paska: 4 cm. Materiał: imitacja skóry licowej Skład: Podszewka: 100 % Poliuretan, Materiał zasadniczy: 100 % Poliuretan, Inne materiały: 100 % Cynk ID produktu: 5891-PAD00G Kod producenta: 87050059 Czy spodobał Ci się ten artykuł? Kliknij na gwiazdki, aby dodać…

  • Mango - Sweter RAINY blady niebieski 77009217 -50% Taniej
    99,99

    Sweter z kolekcji Mango. Model z okrągłym dekoltem, wykonany z dzianiny z aplikacją. – Luźny fason. – Długi rękaw. – Model z bufkami. – Okrągły dekolt. – Wykończenie ze ściągacza. – Gruba, elastyczna dzianina. – Model z aplikacją. Skład: 61 % Akryl, 2 % Elastan, 27 % Poliamid, 10 %…

Rozwój Mango firma odzieżowa

Studenci i młodzi profesjonaliści są głównymi klientami docelowymi firmy. Mango bezsprzecznie potrzebuje 2-3 tygodni, aby przenieść nowy produkt z koncepcji na halę produkcyjną. Ma trzy różne linie produktów, dla wyjaśnienia – kobiety, mężczyźni i dzieci.

Linia męska powstała w 2008 r., Linia dziecięca w 2012 r. Od początku istnienia Mango stawia na pierwszym miejscu kobiety i ma im do zaoferowania niewątpliwie ogromną kolekcję modeli. W 2015 roku Mango wprowadziło nową markę „Violeta” dla kobiet w dużych rozmiarach od 40 do 52.

Marka produkuje przede wszystkim kurtki, płaszcze, garnitury, swetry, bluzki, legginsy, koszule, spodnie, jeansy, spódnice, topy, koszulki polo, bieliznę, torby, obuwie itp.

Według Business Insider Toni Ruiz, dyrektor generalny Mango, reasumując powiedział: „Koncentrujemy się na zadowoleniu naszych klientów i ograniczyliśmy nakładanie się elementów, zarówno pod względem produktów, jak i stylu”.

W ramach nowej kampanii o nazwie „Życie w rozkwicie” Mango wprowadza na rynek radosne, jasne kolory, kwiatowe nadruki i odzież w 100% ekologiczną zarówno w kolekcji męskiej, damskiej, jak i dziecięcej.

Dlaczego klient wybiera Mango firmę odzieżową

Mango ma przystępne ceny, chociaż nie tak niskie jak Primark. Ze względu na sezonowe kolekcje klienci Mango nie wahają się przed wyborem. Dzięki tej marce klienci z całego świata otrzymują najnowsze informacje o nadchodzących trendach.

Mango prowadzi również swoją witrynę e-commerce od około 15 lat. Każdy może kupić ulubione ubrania i akcesoria w sklepach Mango lub online, w związku z tym oszczędzając czas i pieniądze. Ludziom podoba się ta marka również ze względu na zaangażowanie oraz wiarę Mango w równość płci.

Isak Andic, właściciel Mango, powiedział kiedyś w wywiadzie dla Forbes: „Tworzymy modny produkt w przystępnej cenie w środowisku, które przemawia do konsumenta”.

Co godne uwagi to fakt, że Mango firma odzieżowa wydaje dużo więcej pieniędzy na reklamę. Marka współpracuje z topowymi modelkami lub znanymi gwiazdami Hollywood, Naomi Campbell, Evą Herzigovą, Dakotą Johnson itd. Popularność Mango widać również w mediach społecznościowych, 11,4 miliona obserwujących na Instagramie i 1 milion fanów na Facebooku.

Oczywiście przyjazna dla użytkownika platforma internetowa (mango.pl), szczególnie w wersji mobilnej, umożliwiająca zakupy jednym kliknięciem, przeprojektowanie przeglądarki i prostsza procedura płatności pomaga tej marce zyskać na popularności. Podczas blokady Covid-19 przyciągnął nowych klientów online, a co za tym idzie przyspieszył sprzedaż w okresie od 15 marca do 1 czerwca.

Niedawno Mango przekazało 13 000 sztuk fartuchów i środków ochrony indywidualnej oraz 2 miliony masek na twarz hiszpańskim pracownikom służby zdrowia, co więcej przekaże 1% przychodów ze sprzedaży w sklepach fizycznych na rzecz „Funduszu Solidarności Odpowiedzi na COVID-19” WHO w ramach działań CSR.

Kondycja finansowa Mango firmy odzieżowej

Mango z pewnością to jeden z największych konkurentów Zary, który jest pierwszym sprzedawcą detalicznym w Hiszpanii. Według Forbesa, imperium handlu detalicznego uczyniło jednego z założycieli Mango, Isaka Andica i jego rodzinę, co więcej czwartym najbogatszym człowiekiem w Hiszpanii.

Godne uwagi jest, że przychody Mango wyniosły 2,37 mld euro w 2019 r., Co oznacza poprawę o prawie 6,3%, podczas gdy w roku podatkowym 2018 r. 2,23 mld euro. Sprzedaż w sklepach wzrosła o blisko 5,5%, a sprzedaż internetowa o prawie 26,7%, w związku z tym przekraczając ich oczekiwania. Mango przede wszystkim planuje otworzyć znacznie więcej oddziałów, w rezultacie zwiększyć swoje przychody do 4 miliardów euro do końca 2020 roku.

Sukces stojący za Mango firmą odzieżową

Mango pojawiło się na liście najlepszych sieci handlowych, dlatego klucz do sukcesu można podsumować w kilku poniższych punktach:

Plan Mango firmy odzieżowej

Koncepcja Mango opiera się na sojuszu pomiędzy wysokiej jakości produktem, bez wątpienia oryginalnym designem oraz zgodnym i ujednoliconym wizerunkiem marki.

Zespół i system logistyczny

Sekret tkwi w stawianiu na zmotywowany i elastyczny zespół roboczy, w rezultacie zdolny do adaptacji i promowania zmian dzięki fantastycznemu systemowi logistycznemu.

Cięcie kosztów

Mango poczyniło znaczące postępy w doganianiu Zary, na koniec tnąc ceny. Ta strategia wydaje się działać przy wzroście sprzedaży blisko o 9,3%.

Szybkość i natychmiastowość w Mango firmie odzieżowej

Pomaga nadrobić zaległości w świadomości klienta. Podczas gdy zespół koncentruje wysiłki na znalezieniu odpowiedniego produktu w sklepie we właściwym czasie.

Zaangażowanie Mango firmy odzieżowej

Mango dąży do zwiększenia liczby odzieży wykonanej z trwałych tkanin o 50% niedaleko przed 2022 r. W ramach programu „Podejmij działanie”. Mango dołączyło do inicjatywy Better Cotton Initiative (BCI), która ma ponad 15 milionów producentów w 23 krajach, w rezultacie aby wzmocnić swoje zaangażowanie w zwiększanie ilości bardziej zrównoważonej bawełny.

Mango wspiera również inny projekt zrównoważonego rozwoju o nazwie Detox Greenpeace Campaign. W tym projekcie Mango zapewnia wyeliminowanie niebezpiecznych chemikaliów w wodzie ze swoich domów produkcyjnych i dostawców wraz z 80 markami. Od 2012 roku analizuje się wodę z Bangladeszu, Chin, Indii i Turcji, w których ma swoje zakłady Mango.

W 2015 roku Mango rozpoczęło pilotażowy projekt o nazwie „Second Chances”, którego celem jest recykling i ponowne użycie niechcianej odzieży, która zostałaby wyrzucona. Mango firma odzieżowa nieustannie zachęca swoich dostawców do redukcji emisji CO2.

Środowisko pracy w Mango firmie odzieżowej

Z powodu pandemii Covid-19 na całym świecie wiele marek starało się prowadzić interesy i przede wszystkim osiągnąć swój cel finansowy. Podczas gdy właściciele mają nadzieję, że w miarę stopniowych zmian zachorowań w krajach zachodnich klienci prawdopodobnie wrócą do swoich ulubionych sklepów Mango firmy odzieżowej. W związku z tym własny projekt, stylizacja, jakość, unowocześnienie systemu RFID (Radio Frequency Identification) oraz przestrzeganie kodeksu etycznego zapewniło firmie Mango silną pozycję.  W związku z tym Mango koncentruje się na zakupach wysokiej jakości odzieży po niższej cenie w lepszym środowisku fabrycznym. Patrząc z tego punktu widzenia, po zawaleniu się Rana Plaza lub pożarze w Tazreen Garments, środowisko pracy w Bangladeszu jest znacznie lepsze niż kiedykolwiek wcześniej, więc wydajność produkcji rośnie z dnia na dzień.

Wiele zielonych firm uzyskało certyfikaty LEED, OEKO-TEX, ACCORD itp., a wiele z nich jest w przygotowaniu. Niewątpliwie dzięki temu klienci są bardziej entuzjastycznie nastawieni do kupowania wszelkiego rodzaju odzieży pochodzącej z tego kraju. Od 2016 roku ilość zamówień w Mango firma odzieżowa rośnie o blisko 8-10%w skali roku, ponieważ rośnie też wskaźnik jakości. Roczne obroty są zgodnie z oczekiwaniami oraz lepsze niż w innych krajach. Bangladesz eksportuje do Mango produkty o wartości prawie 1 miliarda USD rocznie. Istotne, że oprócz Bangladeszu Mango firmy odzieżowej współpracuje też z Chinami, Indiami, Pakistanem, Sri Lanką, Marokiem, Wietnamem, Kambodżą, Indonezją oraz Turcją.

Ze względu problemu z COVID Mango anulowało część zamówień, jednak zobowiązało się zapłacić dostawcom za produkty już wysłane oraz te, które są nadal w produkcji.

Reasumując liderzy branży twierdzą, że Mango każdego dnia wyznacza nowe trendy/standardy dla miłośników mody. Niewątpliwie Bangladesz odgrywa dużą rolę w sukcesie marki.

Czy spodobał Ci się ten artykuł?

Kliknij na gwiazdki, aby dodać ocenę.

5 / 5. 2

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *