Aldo

504 Products

Filtry
    Filtruj po cenie
    Marka
    Kolor
    Rozmiar

Aldo | Grupa pod marką ALDO to kanadyjski międzynarodowy detalista będący właścicielem i operatorem światowej sieci sklepów z butami i akcesoriami. Firma została założona przez Aldo Bensadouna w Montrealu w prowincji Quebec w 1972 roku, gdzie jej siedziba główna mieści się do dziś. Rozrosła się do światowej korporacji, z prawie 3000 sklepów w 100 krajach, pod trzema banerami detalicznymi: ALDO, Call It Spring / Spring i GLOBO. Sklepy w Kanadzie, USA, Wielkiej Brytanii i Irlandii są własnością Grupy, a sklepy międzynarodowe są objęte franczyzą. Firma zarządzała kiedyś zamkniętymi lub przemianowanymi banerami Little Burgundy (które sprzedała Genesco), Simard & Voyer, Christian Shoes, Access, Pegabo, Transit, Stoneridge, Locale, Feetfirst i FIRST (która była amerykańską wersją Feetfirst).

Historia marki

Aldo | Buty ALDO zostały założone w Kanadzie w 1972 roku jako koncesja na obuwie w ramach Le Chateau. Pierwotna grupa obejmowała sklepy w Montrealu, Ottawie, Quebec City i Winnipeg. Aldo Bensadoun, znany dziś jako globalny gigant obuwniczy, zbudował swoje imperium w Montrealu. Po czterech pokoleniach rodzina Bensadoun kontynuuje działalność w branży obuwniczej. „Pan Bensadoun nigdy nie zamierzał podążać śladami swojego ojca, sprzedawcy butów w Maroku i Francji, ani swojego dziadka, szewca z Algierii” (Strauss, 2010). [1] Aldo Bensadoun nauczył się włoskiego, aby lepiej komunikować się ze swoimi dostawcami we Włoszech i ostatecznie wyeliminował pośrednika, który obsługiwał go między producentami kanadyjskimi i europejskimi (Strauss, 2010). Pierwszy wolnostojący sklep ALDO został otwarty w Montrealu w 1987 roku. Marka rozwinęła się w latach 80-tych i 90-tych XX wieku o sklepy działające pod nazwą ALDO w całej Kanadzie. [Potrzebne źródło] Pierwszy sklep poza Ameryką Północną został otwarty w Izraelu w 1995 roku. marka rozszerzyła się w 2000 roku w Arabii Saudyjskiej w 2001 roku, Anglii w 2002 roku i Singapurze w 2003 roku. Od tego czasu ALDO Group, z banerami ALDO i Call It Spring / Spring, dalej rozwijała się na rynku międzynarodowym.

W 1991 roku firma wypuściła w Kanadzie sztandar „Transit”, który później stał się „Wiosna” po wprowadzeniu na rynek w USA. Pięć lat później stworzyli baner „Feetfirst”, który jest przeznaczony dla starszych klientów. Dodatkowo firma prowadzi działalność „Globo Shoes” skierowaną na rynek rodzinny. W 2010 roku firma po raz kolejny zaczęła ewoluować, wprowadzając w Kanadzie nowy koncept sklepów o nazwie „Lōcale”, który zastąpi obecne sklepy „Feetfirst”. „Lōcale” to butikowy concept store z obuwiem i akcesoriami, skierowany do młodych profesjonalistów; oferuje wiele marek. Firma odrodziła również markę Pegabo, która była własną siecią sklepów i sprzedaje markę w salonach Feetfirst i Lōcale. Wiosną 2011 roku marka Pegabo pojawiła się również w sklepach Hudson’s Bay w Kanadzie.

W 2010 roku firma dokonała ważnych zapowiedzi, które doprowadziły do ​​znaczącej ekspansji na rynku amerykańskim. Grupa ALDO i JCPenney ogłosiły wprowadzenie na rynek marki Call It Spring, która będzie sprzedawana jako koncepcja shop-in-shop w sklepach JCPenney w całych Stanach Zjednoczonych. Oczekiwano, że koncepcja Call It Spring pojawi się w 600 sklepach JCPenney jesienią 2011 roku, a JCPenney będzie jedynym sprzedawcą tej marki w domach towarowych. Grupa ALDO ogłosiła również, że współpracuje z domami towarowymi Kohl w zakresie projektowania i produkcji ekskluzywnych produktów obuwniczych, które będą sprzedawane pod prywatnymi i ekskluzywnymi markami. Nowe produkty zaprojektowane przez ALDO miały wejść na rynek w sklepach Kohl na sezon wiosna 2011.

W 2017 roku syn Aldo Bensadoun, David Bensadoun, został dyrektorem generalnym Aldo, zastępując Patrika Friska.

W dniu 7 maja 2020 r. ALDO ogłosiło restrukturyzację zgodnie z ustawą o układzie wierzycieli spółek, powołując się na skutki pandemii COVID-19. Wszystkich 6 680 pracowników sklepu i ponad połowa pracowników w jego siedzibie została zwolniona. W trakcie restrukturyzacji firma przenosi się również z mitycznej siedziby do pobliskiej lokalizacji w Saint-Laurent w Montrealu.